Motorsykkeldeler for 23 BMW MOTORCYCLES modeller
Vennligst velg din BMW motorsykkel-modell
Motorsykkel delekatalog for BMW
BMW motorsykler er blitt produsert siden 1923 det tyske selskapet BMW AG. De lager gate-, sports-, og terrengsykler. Produksjonsstedene befinner seg i ulike land over hele verden, inkludert Østerrike, Tyskland, India, Taiwan og Kina.
Merkevarens historiske høydepunkter
Den første motorsykkelen kalt R32, som kom ut 1923, hadde en flat motor med en forskyvning på 500 ccs og en utgangseffekt på 8,5 hk. Denne kraftenheten ble prototype for en mengde andre motorer som er produsert av dette selskapet. Kjøretøyet R32 veide 120 kg og nådde en hastighet på mer enn 90 km/t.
Tidlig på 1930-tallet begynte de med å utstyre BMW motorsyklene med en drivaksel. Modellene R12 og R17 ble satt i produksjon i 1935. De hadde teleskopgafler som var utstyrt med støtdempere. En av syklene, turboladet og med en overliggende kamaksel, ble to år senere brukt til å sette en verdensrekord i hastighet - 279,83 km/t. Gjennom de påfølgende 14 årene var det ingen idrettsutøvere som klarte å slå den. I 1938 ble sykkelen R71 bygget, med en luftkjølt motor; Det oppnådde anerkjennelse langt utover Europas grenser.
I løpet av den andre verdenskrigen ble selskapets produksjonssteder ødelagt, dermed måtte ingeniørene i 1947 utvikle motorsyklene nesten fra starten av. På 1950-tallet, kjøretøyene R67, R67/2, R67/3, R68, med 0,6 l motorer. De hadde en bakre stempel-fjæring, teleskopgaffel samt en forkromet, utsatt drivaksel. På samme tid begynte de med produksjon av sportssykler: R69S, R60 / 2, R50 / 2.
1980-årene ble preget av implementeringen av originale ingeniør-løsninger. Særlig ble BMW motorsyklene nå utstyrt med elektronisk drivstoffinnsprøytnings-system og ABS. Modellen K100LT-modellen, som kom i 1986, fikk en elektrisk justerbar vindskjerm.
Produksjonen av F, K og R-serien startet på 1980-90-tallet; Enkelte av dem ble produsert frem til starten av 2000-tallet. Takket være de pålitelige motorene og lette bakfjæring, er det fortsatt stor etterspørsel etter disse syklene på bruktmarkedet.
I 2011 rullet motorsykkel nummer 2.000.000 av dette merket av samlebåndet. Modellen R 1200 GS var i lang tid det mest populære merkets tohjuling: det ble i 2015 solgt 23.681 stykker.
Populære modeller
- HP 4 Race;
- R 1200 GS
- S 1000 RR;
- R 1250 GS;
- F 850 R;
- F 850 GS Adventure;
- K 1300 R;
- K 1600 B.
BMW motorsyklers fordeler
- En utmerket dynamikk. De 1000 cc, 4-sylindrede rette motorene har en effekt på rundt 200 hk, noe som gjør at det er mulig å nå en hastighet på 100 km/t på 3,1 sek.
- Lav vekt. Hjul og karosseri er laget av lett karbonfiber, derfor gir det en positiv effekt på akselerasjonen.
- Kjørekomfort. En dynamisk ESA-teknologi overvåker den vertikale bevegelsen på hjulene og justerer om nødvendig demperens ytelse.
Tekniske funksjoner
- Kraftige, 6-sylindrede rette motorer. Dreiemomentet er på 175 Nm ved 5.250 omdr./min., og motorforskyvningen er 1,6 l. Den maksimale utgangseffekten er 160 hk; denne motoren når 70% av denne utgangseffekten ved 1.500 omdr./min.
- Kjøremodus-bryter. Denne gjør det mulig å tilpasse fjæringen, ABS, gasspjeld-grep i henhold til den valgte modusen: terreng, race, regn.
- Dynamisk trekkraft-kontroll. Denne styrer motorens dreiemoment, hindrer at forhjulet sklir og reduserer faren for at motorsykkelens karosseri velter til et minimum.
- ABS Pro. På grunn av dette systemet, selv ved bråbremsing, endres ikke sjåførens valgte retning.
- Intelligent nødanrop (ECALL). I tilfelle av en ulykke tar dette systemet kontakt med nødtjenestene.
AUTODOC: kun høykvalitets motorsykkeldeler
I vår nettbutikk tilbys det reservedeler av den høyeste kvalitet som i tillegg er billige. Akkurat nå kan du til de gunstigste vilkår kjøpe motorsykkel-deler til BMW og få profesjonell hjelp hos våre kundesupport spesialister.
En rekke nye BMW MOTORCYCLES motorsykkeldeler



