Bremsebelegg / -sko for motorsykkelen din
Bestill billige motorsykkel Bremsebelegg / -sko

Bremsebelegg / -sko for Topp motorsykkelmerker
Bremsebelegg / -sko: Bestselgere for motorsykler fra katalogen vår
Disse varene kjøpes mest fra katalogen for Bremsebelegg / -sko Et stort produktutvalg fra de beste merkene hjelper deg med å velge Bremsebelegg / -sko til spottpris, og som passer best til dinmotorsykkel.
Bremseklosser til motorsykler er deler i systemet som stopper kjøretøyet. Dette er plater med friksjonsbelegg. Når de trykkes mot bremseskivene, fører det til friksjonen som trengs for å sakne hjulrotasjonen.
Typer bremseklosser til motorsykler
Etter monteringsposisjon:
- Fremme. Levetiden er 15 000–20 000 km.
- Bak. Hvis de ikke utsettes for store belastninger, kan de fungere godt i mer enn 20 000.
Etter hovedmateriale:
- Metall. De er meget bestandige mot høye temperaturer og bidrar til å holde skivene rene. De er forholdsvis billige og har gode varmeledende egenskaper. Friksjonsbelegget kan inneholde grafitt, harpiks, keramikk og andre komponenter.
- Karbon. De er spesielt utviklet for motorsport. De er karakterisert av høy effektivitet. De må varmes opp for å fungere skikkelig. De kan bare brukes sammen med karbonskiver.
Mange produsenter deler alle komponentene inn i flere grupper, alt etter den maks tillatte temperaturen:
- Opp til 400 °C. De er vanligvis sorte. De passer perfekt til daglige, ikke veldig raske kjøreturer i urbane strøk.
- Under 650 °C. Disse elementene er vanligvis grønne. De er designet for dem som foretrekker en dynamisk kjørestil.
- Ikke mer enn 750 °C. De er laget for sports- eller terrengmotorsykler. I det første tilfellet er de røde eller gyldne og i det andre gule, lyseblå eller marineblå.
- Opp til 1000 °C. Profesjonelle bremseklosser til motorsykler for løp. De er vanligvis oransje.
Noen produsenter spesifiserer friksjonskoeffisienten. Dess høyere den er, dess mer effektiv er bremsingen. Denne parameteren kan være følgende:
- C (0,15)
- D (0,15–0,25)
- E (0,35–0,45)
- G (0,45–0,55)
- H (over 0,55)
Feilfunksjoner og feilårsaker
- Kraftig redusert tykkelse. Det første symptomet på dette er at det kommer en hvinende lyd fra dem. Den mest sannsynlige årsaken er at de har blitt brukt lengre enn det som er er anbefalt.
- Ujevn slitasje. Det er et resultat av defekte sylindere. Feilen merkes ved at bremseeffekten er svakere.
Tips om vedlikehold og utskifting av bremseklosser til motorsykler
- Skift ut delene hvis tykkelsen er redusert til 2 mm. Håndboken til motorsykkelen kan ha mer nøyaktige tall. I tillegg er den minste uvanlige lyd fra denne enheten et tegn på at det er nødvendig med reparasjon.
- Hvis kjøretøyet er utstyrt med to skivemekanismer fremme, må begge settene med bremseklosser skiftes.
- Husk på at klossene for de fremre og bakre mekanismene er forskjellige fra hverandre. Vær oppmerksom på at de ikke kan brukes om hverandre.
- Delene må tilpasses etter at de er blitt montert. For å gjøre dette, må du trykke inn bremsespaken flere ganger. Da blir systemet raskere funksjonsdyktig igjen.
AUTODOC: motorsykkeldeler av høy kvalitet
I nettbutikken vår kan du kjøpe bremseklosser til motorsykler av høy kvalitet. Alle produktene i katalogen på AUTODOC er tilgjengelige til rimelige priser, spesielt når det er kampanjer. Bestill på nettet på noen minutter og kjøp kvalitet til sykkelen din.