Motorsykkeldeler for 68 SUZUKI MOTORCYCLES modeller
Vennligst velg din SUZUKI motorsykkel-modell
Motorsykkel delekatalog for SUZUKI
Suzuki motorsykler har vært i produksjon siden 1953 hos det japanske selskapet Suzuki Jidosha Kogyo (SJK). Noe senere ble selskapsnavnet endret til Suzuki Motor Corporation. I tillegg til sports-, terreng- og gate-motorsykler, produserer selskapet scootere, personbiler, utenbordsmotorer, terrengkjøretøy og mange andre ting. Produksjonsstedene ligger i 23 av verdens land. USA, Kina, India, Spania og Japan er blant dem.
Merkevarens historiske høydepunkter
Historien om merkevaren startet med produksjonen av en vevstol i 1909 utstyrt med en fotpedal. I 1937 ble det produsert flere personbiler av selskapet som aldri ble masseprodusert. Da andre verdenskrig startet, gjenopptok selskapet produksjonen av vev, noe som utgjorde den største delen av deres produksjon selv etter at krigen tok slutt. I 1952 ble selskapets leder Michio Suzuki oppmerksom på samfunnets etterspørsel etter rimelige transportmidler og utformet en motorisert sykkel kalt Power Free. Ett år senere oppstod nok et 2-hjulet kjøretøy, kalt Diamond Free, den hadde en totakts 2 hk, 60 cc, motor. Det samme året, i 1953, var dette den første som gikk over målstreken i Mount Fuji Hill Climb, og brakte senere flere seire for dets idrettsutøvere. Selskapets team ble, for eksempel, tildelt produsentens kopp 6 ganger i Motocross Grand Prix 500 og vant 7 ganger World Road Race Grand Prix 500.
Firmaet er kjent for det store antallet revolusjonerende løsninger. Blant motorsyklene fra Suzuki finnes, for eksempel, det modellen T20 som ble bygget 1966-1968; denne var utstyrt med en manuell seks-trinns girkasse, noe som var ganske uvanlig på den tiden for sykler. GT750, som kom i 1971, var den første væskekjølte tohjulingen som ble laget i Japan. RE5, som ble lansert i 1974, var Japans første sykkel som var utstyrt med en roterende Wankel-motor. Det var preget av en svært lav vibrasjon, selv ved 3.500 omdreininger/min. Sykkelen GSX-R som ble laget i 1984 kombinerte de teknologiene som var i bruk ved produksjon av de aller mest kraftfulle racingmodellene. Særlig hadde den en aluminiums-ramme, doble skiver med firepot-kalipere, en olje-og-luft-avkjølt motor.
Populære modeller
- Djebel 200;
- GP 125;
- SV650;
- GSX-R 600;
- Bandit 400;
- AX 100;
- V-Strom 650;
- Boulevard C50;
- Bandit GSF 1250.
Fordelene ved Suzuki motorsyklene
- En imponerende ytelse. For eksempel kan sykkelen Bandit GSF 1250 akselerere fra 0 til 100 km/t på 3,2 sekunder og dens maksimale hastighet er på 225 km/t.
- En utmerket aerodynamikk. GSX1300R Hayabusa har, for eksempel, i tillegg til det strømlinjeformede karosseriet, en motor som er utstyrt med det proprietære ram-luftinntakssystemet SRAD hvilket gjør det mulig å tilføre sylinderne så mye luft som mulig.
- Fremtredende utseende. Særlig har Boulevard motorsykler et stort antall forkromede elementer i kjent 1970-tallet stil.
Tekniske egenskaper
- Fire-takts V-motorer som er designet av selskapet. Sylinderne ble festet i en vinkel på 90 °, og var vannkjølt med fire ventiler på hver sylinder (DOHC). Den mest populære utgaven var 1 l.
- Et bredt strømsystem. Sikrer en høy motorytelse uansett turtall.
- Det elektrokjemiske materialet kompositt. Et originalt belegg som er laget av nikkel, karbider og silisium. Den påføres motorens sylindre, hindrer riper og bedrer varmeoverføringen.
- Clutch-assistent system. Sikrer jevn nedgiring ved å redusere det omvendte dreiemoment.
- Start-kontroll. Styrer gassens posisjon og eliminerer spinning av hjul selv når du starter med et høyt turtall.
AUTODOC: Kun høykvalitets motorsykkeldeler
I vår nettbutikk, vil du kunne kjøpe motorsykkel-deler til Suzuki med bare et par tastetrykk. Kompetente konsulenter på AUTODOC vil raskt besvare alle dine spørsmål. Levering utføres innen kortest mulig tid.
En rekke nye SUZUKI MOTORCYCLES motorsykkeldeler


