Motorsykkeldeler for 5 INDIAN MOTORCYCLES modeller
Vennligst velg din INDIAN motorsykkel-modell
Motorsykkel delekatalog for INDIAN
Indian motorsykler ble fra 1901 til 1953 produsert av American Motorcycle Manufacturing Company som frem til 1928 het Hendee Manufacturing Company. Det ble produsert både sports- og gatemodeller. Produksjonsstedet var i USA, i Springfield, Massachusetts. Produksjonen av noen av syklene ble gjenopptatt i 2011 av selskapet Polaris Industries i byen Spirit Lake, Iowa.
Merkevarens etablering
Merkets opprinnelse kan dateres tilbake til 1897 da forretningsmannen og tidligere racersyklisten George M. Hendee etablerte produksjonen av de American Indian syklene. De første motorsyklene, kalt Single, ble lansert i 1901. De hadde en motor med 1,75 hk, og dreiemomentet ble overført ved hjelp av et kjededrev. I 1903 satte ingeniør Carl Oscar Hedström verdensrekord i hastighet ved å akselerere til en hastighet på 90 km/t med denne sykkelen.
I 1905 ble den første sykkelen som var utstyrt med en to-sylindret V-Twin motor med en forskyvning på 1 l lansert. Med dette kjøretøyet, vant fabrikklaget flere motorsykkel-race. To år senere ble det bygget Indian gate motorsykler med 0,6 l motorer. Deres karosserier hadde en rød farge, som ble dette merkets kjennetegn.
I 1914 rullet det ut rundt 25 000 tohjulinger av samlebåndet, og selskapet ble den største motorsykkelprodusenten i verden. Dessuten klarte selskapets lag å sette flere fartsrekorder og å vinne ca. 900 løp.
1930-årene ble preget av implementering av en mengde uvanlige tekniske løsninger. Eksosrøret ble nå plassert over inntaks-systemet og instrumentpanelet - oppe på drivstofftanken.
Etter at selskapet i 1953 gikk konkurs, ble det gjort flere ulike forsøk på å gjenopplive denne merkevaren. Produksjonen av motorsykler ble gjenopptatt i, for eksempel, 1998, 2008 og 2011 av ulike selskaper. Det ble produsert flere eksemplarer av Chief, Scout og Spirit. Indian motorsyklene som rullet av Polaris Industries’ samlebånd etter 2011 tok seieren i en rekke motorsykkel-race.
Populære modeller
- FTR 1200;
- Springfield;
- Powerplus;
- Roadmaster;
- Scout;
- Chief;
- Chieftain.
Fordeler ved Indian motorsykler
- Utmerket hastighetsytelse. Verdensrekorden på over 305 km/t ble, for eksempel, satt av sykkelen Scout i 1967, og den har i 2018 fortsatt ikke blitt slått.
- Pålitelighet. På 1920-tallet, for eksempel, fullførte modellen Scout et utholdenhetsløp på 1.792 km uten noen problemer.
- Elegant design. Særlig har kjøretøyene et uvanlig utseende takket være spoilerne som dekker mesteparten av hjulene, samt på grunn av det store antallet forkromede lementer.
Tekniske egenskaper
- Lettvekts aluminiumsramme. Dette er en holdbar struktur som sikrer en jevn vektfordeling og forenkler håndteringen.
- Ride Command kontrollsystem. Denne enheten har en 7-tommers berøringsskjerm. Den gjør det mulig å overvåke drivstoffnivået, dekktrykket samt styre lydanlegget.
- Et bremsesystem av høy kvalitet. I tillegg til de borede bremseskivene som effektivt fører varmen bort fra bremseklossene, har motorsyklene ABS.
AUTODOC: Kun høykvalitets motorsykkeldeler
I vår nettbutikk tilbyr vi førsteklasses men samtidig rimelige reservedeler til ulike sykler. Og under de ulike kampanjene er det mulig å få en mengde varer til svært lave priser. Dessuten, når du handler motorsykkeldeler til Indian på AUTODOC, kan du få profesjonelle råd fra våre spesialister.
En rekke nye INDIAN MOTORCYCLES motorsykkeldeler


Det er tid for å fylle på mer frostvæske